Jak często powinno się serwisować klimatyzację?
Klienci często pytają: “po co te wszystkie przeglądy? Czy to w ogóle jest potrzebne?”
Klimatyzację trzeba serwisować i to dwa razy do roku, jeśli mowa o domach prywatnych czy biurach.
Serwis najczęściej przeprowadzić trzeba w porze jesienno-zimowej i zimowo-wiosennej.
W przypadku sklepów całodobowych i lokali gastronomicznych, przegląd należy wykonać częściej. Regularny serwis pozwoli uniknąć awarii systemu i większości napraw.
Dodatkowo pozwoli Ci cieszyć się nieprzerywalną pracą klimatyzacji i czystym powietrzem, które otrzymasz dzięki czyszczeniu filtrów oraz odgrzybianiu jednostek wewnętrznych klimatyzatora. Pamiętajmy, że na filtrach rozwijają się bakterie i grzyby, które doprowadzają do wielu chorób płucu i alergii.
Zdjęcia poniżej obrazują jak zanieczyszczone mogą być nasze urządzenia 🙁
Czy tego właśnie chcecie, zaniedbując okresowe przeglądy klimatyzacji?
Jak powinien wyglądać serwis klimatyzatora?
Serwis jednostek klimatyzacyjnych to bardzo ważna sprawa, dlatego musimy pamiętać o regularnych przeglądach, wykonanych przez wykwalifikowanych pracowników. Czyszczenie klimatyzatora sprawi, że nie będzie wydmuchiwał powietrza z bakteriami i innymi drobnoustrojami.
Do zadań serwisanta należy:
• Mycie i dezynfekowanie filtrów jednostki wewnętrznej.
• Odgrzybianie i dezynfekowanie parownika jednostki wewnętrznej.
• Sprawdzenie funkcji urządzenia.
• Dokładne czyszczenie jednostki wewnętrznej i zewnętrznej.
• Sprawdzenie ilości czynnika w układzie i połączeń elektrycznych.
• Sprawdzenie mocowania urządzenia.
Tak przeprowadzony przegląd, daje nam pewność, że jakość wydmuchiwanego powietrza jest odpowiednia, a my możemy cieszyć się czystym i świeżym powietrzem bez kurzu 😊
Jakie warunki trzeba spełnić aby nie stracić gwarancji?
Bardzo istotną kwestią jest gwarancja na klimatyzatory. Zgodnie z ogólnie przyjętą polityką przez generalnych importerów i dystrybutorów urządzeń klimatyzacyjnych, gwarancja na klimatyzatory wynosi przeważnie od 3 do 5 lat, a nawet do 7 lat w zależności od producenta (na warunkach generalnego dystrybutora, zawartych w karcie gwarancyjnej). Standardowo kupując urządzenia wraz z montażem w Naszej Firmie, każdy Klient posiada gwarancję przez okres wskazany przez generalnego dystrybutora w karcie gwarancyjnej. Montaż urządzenia musi wykonywać autoryzowany instalator marki. Kolejny ważny fakt to, przeprowadzenie w okresie gwarancji płatnych przeglądów. Jeśli nie spełnimy któregoś z tych warunków, tracimy gwarancję.
POZOSTAJEMY DO PAŃSTWA DYSPOZYCJI 😊
Powróć do strony głównej bloga